Skip to main content

Hoi! Even voorstellen…

Ik ben Chrisje Kalthoff. Ik ben onderdeel van een gezin met 2 jonge kinderen en ik heb een brede achtergrond in marketing en commmunicatie; zowel vanuit functies in bedrijven als vanuit mijn eigen bedrijf.

Na mijn opleiding Vrijetijdsmanagement met specialisatie Marketing, ben ik direct aan de slag gegaan in een Marketing rol. Met een klein uitstapje naar iets meer sales gerelateerd, ben ik vervolgens in een internationale B2B omgeving terecht gekomen waar ik heel veelzijdig werk mocht doen. Van opmaak van bestanden, tot websites bouwen en beheren. Van het verzorgen van documentatie tot het inrichten van een intern communicatie platform.

Naarmate ik groeide binnen de organisatie werd het steeds diverser; van doelgroepanalyses, positioneringsplannen, marketing plannen en bijbehorende budgetten, naar het intern uitrollen van een CRM programma. De klant en zijn vragen/pijnpunten stonden voor mij hierin altijd centraal.

Ook heb ik enige tijd samen met mijn man een communicatie bureau gehad. We hielpen bedrijven met alle vraagstukken rondom hun uitgaande communicatie. Hierbij kun je denken aan logo ontwerp, huisstijl ontwerp, websites, maar ook meer fysieke uitingen zoals belettering, gevelelementen, stickers en bebording.

Vervolgens ben ik in een functie gekomen met een zeer internationaal karakter. Dagelijks stond ik in contact met mijn marketing collega’s in Turkije en Engeland en de PR en communicatie afdeling in Amerika. In deze functie mocht ook veel bezig zijn met interne communicatie en verandertrajecten voor de management organisatie.

Daarna ben ik aan de slag gegaan als marketeer bij een kleine IT organisatie. In deze functie kan ik weer alle facetten aanraken; van het uitdiepen van de doelgroep, tot plannen maken tot content maken en volgen wat de content doet.

In al mijn activiteiten heeft altijd de klant en zijn of haar behoeften danwel pijnpunten centraal gestaan. Hoe zorg je ervoor dat je product of dienst aansluit bij wat de klant zoekt, en hoe breng je dat voor het voetlicht? Daarbij maakt het mij niet uit of je met interne of externe klanten werkt; je communicatie moet hen aanspreken. En daarbij zorg je ook altijd dat je controleert of je boodschap is overgekomen. Communicatie is geen one-way-street.

En jij? Nu ben ik ook nieuwsgierig naar jou!

Hoe gaat het en hoe kan ik je helpen? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek